Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Fölbedömning

Av Anna - 16 augusti 2009 14:38

Idag har vi varit på fölbedömning med lille Autograph. När vi skulle åka blev han helt skräckslagen först för transporten men när han lugnat sig lite så gick det bra. Amelia är ju så snäll och står kvar i transporten trots att bäbis bråkar lite.

När vi kom fram var det två före oss men plötsligt var det fem och ett par ston som skulle stambokföras vilket de inte var anmälda till så det blev lång väntan för lillen.

Väl inne skötte han sig exemplariskt och fick 45 poäng och klass I, vi är nöjda. Även lastningen gick bättre när vi skulle åka hem. Hemma igen tog vi bort alla knoppar både på mamma och bäbis och sedan fick dom varsin dos avmaskningsmedel (även Flamman fick en dos) och sedan fick dom gå ut i hagen och smutsa ner sig igen. Det var det bästa på hela dagen sa dom.

Övriga pållar fick vara idag, ska kolla Ferlini senare om han fortfarande haltar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 28 februari 2010 16:23

Nej, jag blir så trött! I måndags när jag kom hem från jobbet stod brandkåren och blinkade med blåljusen på min gård. Kan tala om att hjärtat hoppad över några slag. Det är ju inte så många år sedan det brann i pannrummet, badrummet och tvättstugan. ...

Av Anna - 21 februari 2010 14:07

Ja, nu har jag fått nog! Det går inte att rida ordentligt, det enda man kan göra är att hålla igång. Visst dom musklar sig fint i snön men ändå, det blir tråkigt att bara lufsa runt i snön. Igår var jag ute i skogen med båda tanterna, vi fick klättra...

Av Anna - 14 februari 2010 11:26

Ingen plussgrad i sikte och bara mer och mer snö. Nu börjar till och med jag börja tycka att det vore skönt med lite mindre sön. Nåja, djuren verkar trivas i alla fall. Flamman och Amelia är fortfarande så laddade att det inte går att få dom att konc...

Av Anna - 7 februari 2010 15:01

Nu börjar det bli jobbigt med snön. Det går ju inte att rida ordentligt, på ridbanan är det liksom spår, fyrkantspår, stora volter, snett igenom. Går man utanför dessa så orkar dom stackars tanterna knappt ta sig fram. Amelia är pigg som en mört, tro...

Av Anna - 17 januari 2010 17:08

Vart tar tiden vägen? Jag hinner ju inte med datorn. Jo, det gör jag väl men inte det jag vill göra med den. Jag sitter ju vid dator 8 timmar om dagen på jobbet och sedan går jag en datakurs på distans på 100 poäng så den sitter jag med på kvällar oc...

Ovido - Quiz & Flashcards