Alla inlägg under september 2009

Av Anna - 21 september 2009 21:09

Ja, idag har lille Autograph och Barbie fått sina chipp och blivit ID-kontrollerade. Skönt att ha det gjort, dom skötte sig jättebra. Tyckte visserligen att det var en taskig tant som kom och först stack dom med en jättekanyl i halsen och sedan ryckte av dom svansen men det gick bra.

Red sedan Amelia lite och hon var jättepigg, hon tycker tydligen att det är lattjo lajbans att börja jobba som ridhäst igen.

Glömde ju att berätta att vi har fått en liten arabtjej i stallet också, Lisa har tagit hit sin häst, Savanna nu och Ferlin är så lycklig över sin nya hagkompis, hon är mycket snällare än vad grabbarna var. Nu står grabbarna bus vid staketet och suktar över Ferlins tjej men så länge dom har kulorna kvar får dom inte ha några flickor hos sig.

Av Anna - 20 september 2009 20:04

En liten sammanfattning av helgen:


Fredag: Red Flamman med en padd under sadeln som jag lånat av Ferlins ägare. Hon gick fantastiskt. Jobbade jättehärligt.


Lördag: Red Amelia, hon har ju inte gått på länge men hon kämpar på. Jobbade henne bara en liten stund på volter och serpentiner, gjorde lite övergångar och sedan nöjde jag mig.

Ferlin fick jobba lite i linan och sedan satt jag upp..... Undrar var startknappen sitter på den hästen. Han vill inte röra sig framåt alls när jag sitter på. Inte reagerar han nämnvärt på att jag använder skänklar eller spö heller. Han har helt enkelt inte hittat någon bjudning alls ännu men det kommer väl.


Söndag: Red flamman vid 8 på morgonen idag. Hon var jättesur, hon ville hellre gå ut i hagen. Fick bara koncentrera mig på att hon skulle bjuda på framåt i alla gångarter, konstigt nog gick skritten bäst. Det kan ju vara så att hon hade lite träningsvärk eftersom hon jobbade som sjutton i fredags.

Ferlin gick skitbra i linan och eftersom matte var och tittade så satt jag upp och bad henne stå i mitten och hjälpa till med en långpisk lite. Det gjorde susen, han knatade på riktigt bra, gick nästan fram för skänkeln. Jättekul, det är nog bara att kämpa på så kommer nog bjudningen. Ska försöka få lite draghjälp av annan häst någon dag.

Av Anna - 16 september 2009 21:42

Ja, jag tog ett litet uppehåll i bloggandet då jag inte haft så mycket att skriva om då hästarna var oridbara p g a diverse hältor och tappade skor. Nu är dom dock på G igen. Har ridit Flamman både igår och idag och skorna sitter kvar. Amelia fick gå lite igår och Ferlin longerades både igår och idag. HOPPAS HOPPAS att dom håller sig friska och med skor på nu framöver.

Dessutom har jag hunnit med en tur till Rhodos. Vi bokade fredagkvällen den 4/9 och åkte morgonen den 6/9. En underbar vecka med 31º i luften och 26º i vattnet. Så nu är jag laddad igen att komma igång med dom små djuren.

Ovido - Quiz & Flashcards