Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Vad jag är trött på halta hästar

Av Anna - 17 augusti 2009 19:08

Jaha så var det dags igen. Började som vanligt med att ta in Ferlini, Flamman, Amelia och bäbis. Gosade en stund med bäbis.

När jag släppte ut dom i morse var Amelia oförklarligt jättetjock i vänster bakben. Tråkigt nog hade inte mycket hänt tills nu när jag tog in dom. Hon är ju den enda som varit ridbar på sista tiden så nu är hon också borta ett tag, aldrig får man vara glad!!!

Borstade Ferlini och tog ut honom i lina, halt han också fortfarande.

Borstade av Flamman och kratsade hovarna och vad känner jag, jo, hon är varm i höger fram. Trodde ju hon hade sträckt sig eftersom hon var svullen i senan men det har ju gått ner. Nu är hon bara lite gallig i kotan OCH varm i foten. Alltså ingen ridning alls idag. Tre egentligen ridbara hästar och ingen som går att använda, jag lägger snart ner och säljer hela skiten.

Åkte ner och tittade till  hingstarna en sväng och dom mådde bra förutom att det var massor av otäcka småflugor på dom, får smeta in dom i Skillingarydssalva.

Lägger in en bild på Autograph med mamma, tillsnofsade inför fölvisningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 28 februari 2010 16:23

Nej, jag blir så trött! I måndags när jag kom hem från jobbet stod brandkåren och blinkade med blåljusen på min gård. Kan tala om att hjärtat hoppad över några slag. Det är ju inte så många år sedan det brann i pannrummet, badrummet och tvättstugan. ...

Av Anna - 21 februari 2010 14:07

Ja, nu har jag fått nog! Det går inte att rida ordentligt, det enda man kan göra är att hålla igång. Visst dom musklar sig fint i snön men ändå, det blir tråkigt att bara lufsa runt i snön. Igår var jag ute i skogen med båda tanterna, vi fick klättra...

Av Anna - 14 februari 2010 11:26

Ingen plussgrad i sikte och bara mer och mer snö. Nu börjar till och med jag börja tycka att det vore skönt med lite mindre sön. Nåja, djuren verkar trivas i alla fall. Flamman och Amelia är fortfarande så laddade att det inte går att få dom att konc...

Av Anna - 7 februari 2010 15:01

Nu börjar det bli jobbigt med snön. Det går ju inte att rida ordentligt, på ridbanan är det liksom spår, fyrkantspår, stora volter, snett igenom. Går man utanför dessa så orkar dom stackars tanterna knappt ta sig fram. Amelia är pigg som en mört, tro...

Av Anna - 17 januari 2010 17:08

Vart tar tiden vägen? Jag hinner ju inte med datorn. Jo, det gör jag väl men inte det jag vill göra med den. Jag sitter ju vid dator 8 timmar om dagen på jobbet och sedan går jag en datakurs på distans på 100 poäng så den sitter jag med på kvällar oc...

Ovido - Quiz & Flashcards