Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Anna - 28 februari 2010 16:23

Nej, jag blir så trött! I måndags när jag kom hem från jobbet stod brandkåren och blinkade med blåljusen på min gård. Kan tala om att hjärtat hoppad över några slag. Det är ju inte så många år sedan det brann i pannrummet, badrummet och tvättstugan. Nu var det sadelkammaren. Som tur var lyckades dom släcka innan det brunnit ner, men ALLT är rökskadat. Sadlar, träns, grimmor, täcken, hjälmar, borstar, benskydd mm.

Har dåliga erfarenheter av saneringsfirmor sedan sist så jag har valt att fixa allt själv. Alltså är det lädertvätt och tvätt av allt annat som gäller nu. Har kommit igenom en hel del men det återstår mängder och det luktar såååå illa. Sadelkammaren är som tur är fristående från stallet (en gammal arbetarbarack) så stallet är ok. I helgen har vi skruvat ner allt och tvättat ur den så nu ska det torka och sedan målas om.

Ridningen får ligga nere tills allt läder är gjort men sedan ska jag igång igen. Måste bara köpa en ny hjälm, min jockeyhjälm klarade sig med rökskador men min nya fina "sametshjälm smälte och blev förstörd.

Så nu vet ni varför jag inte hinner blogga så mycket heller men jag ska försöka hinna med åtminstone på helgerna och förhoppningsvis oftare så småningom.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards